12 علت داغ شدن موتور یخچال چیست؟ جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال

12 علت داغ شدن موتور یخچال چیست؟ جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال

یخچال یکی از پر مصرف ترین وسایل آشپزخانه به حساب می آید که به طور مداوم در حال کار کردن است به همین دلیل ممکن است موتور آن داغ کند و مشکلاتی به وجود بیاورد، 11 علت داغ شدن موتور یخچال چیست؟ جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال یکی از مواردی است که نباید پشت گوش انداخت و باید همواره حواسمان به این موضوع باشد.

کمپرسور ها یا موتور ها به دلیل کارکردی که دارند اغلب داغ می شوند. موتور یخچال نیز دقیقاً همین شرایط رو داره پس در صورتی مقداری داغ بشه جای نگرانی نداره. موضوع مهم اینجاست که این گرما از حالت طبیعی خودش بیشتر بشه و به میزان قابل توجهی بالا بره، در این صورت باید اقدام به عیب یابی و رفع آن کنید. برای تعمیر یخچال در کرج نیز می توانید بر روی لینک کلیک کرده و ثبت سفارش کنید.

دمای بیش از حد می تواند کمپرسور یخچال می تواند منجر به افزایش استهلاک موتور و در مواقعی سوختن کمپرسور یخچال شودکه هزینه ی زیادی هم به همراه دارد. 11 علت داغ شدن موتور یخچال چیست؟ جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار خواهیم داد تا هر چه سریع تر اقدام به رفع این مشکل کنید.

دلیل گرم بودن همیشگی موتور یخچال به دلیل مکانیزمی است که در بالا هم به آن اشاره شده است. پس گرما تا یک حدی برای موتور یخچال طبیعی است. در صورتی که نیاز به تعمیر یخچال در کرج دارید می توانید با ثبت درخواست اقدام به رفع عیب کنید.

ابتدا به شما توصیه می کنیم مقاله (معرفی و بررسی قطعات یخچال) را بخوانید.

دلایل گرم شدن موتور یخچال

طبیعتاً برای تولید سرما، فعالیتی که موتور یخچال دارد زیاد است و به همین دلیل بر اثر کارکرد این سیستم گرمایی نیز تولید می شود. همینطور در زمانی که گاز مبرد در یخچال متراکم می شود جنبش مولکولی گاز نیز بیشتر شده و این موارد باعث می شود تا گرما ایجاد تولید گردد. برای جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال همواره راه کار هایی وجود دارد که با رعایت آن می توانید عمر مفید یخچال را افزایش داده و دیگر نگران خراب شدن قطعه ای نشوید.

عکس موتور یخچال

نگاهی به کندانسور و طریقه ی جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال

کندانسور لوله بلند و مارپیچی است که به طور مستقیم به لوله ی تعبیه شده رفت موتور وصل می شود. همینطور گاز مبرد نیز از کندانسور عبور کرده و در حین عبور از این لوله با از دست دادن گرما تبدیل به مایع می شود. گاز در حین رد شدن از کندانسور یخچال حرارتش را به محیط اطراف یخچال داده که همین امر باعث خنک شدن آن و تبدیل شدنش به مایع می شود.

علت داغ شدن کندانسور

در بالا به طور کامل به بررسی مکانیزم عملکرد موتور و کندانسور پرداختیم.11 علت داغ شدن موتور یخچال چیست؟ جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال چگونه است؟ بهتر است نگاهی به دلایل داغ شدن کندانسور (کمپرسور یا همان موتور) بیندازیم.

تصویری از علت داغ شدن کندانسور

معیوب شدن فن موتور

فن کندانسور وظیفه خنک کردن گاز در لوله ها را بر عهده دارد و اگر به هر دلیلی از کار بیفتد یا نتواند با سرعت صحیح گردش کند، گاز خنک کننده از حالت عادی خود خارج شده و شروع به گرم شدن می کند و همین امر دلیلی برای گرم شدن موتور یخچال است. شما می توانید برای جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال فن آن را تعمیر و تعویض کنید تا موتور راحت تر خنک شود. برای تعمیر یخچال در کرج می توانید با کسب مشاوره از کارشناسان ما بهترین راهکار را کسب کنید.

عکسی از معیوب شدن فن موتور

کثیف شدن یا گرفتگی لوله های کندانسور

در قسمت های بالا این مطلب را گفتیم که لوله های کندانسور در بیرون از یخچال قرار داشته و در مجاورت با هوا است با گذشت زمان، گرد و غبار و سایر آلودگی ها روی این لوله ها می نشینند و به عنوان یک عایق عمل می کنند، این عایق ایجاد شده جلوی تبادل گرما با محیط را گرفته و اجازه نمی دهد که موتور گرمایش را از دست داده و خنک شود.

جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال: بررسی لاستیک درب یخچال

اگر لاستیک اطراف درب کیفیت و چسبندگی خود را از دست بدهد یا به درستی کار نکند یا حتی به درستی درب را نپوشاند، سرما به راحتی از دستگاه خارج می شود و گرمایش موتور را افزایش می دهد.

خراب بودن لاستیک درب یخچال

باز ماندن درب یخچال

اگر بنا به هر دلیلی درب یخچال باز بماند یا حتی بیش از حد باز و بسته شود موتور باید برای جبران سرمای از دست رفته بیشتر کار کند. کار کردن بیشتر و با حداکثر توان می تواند منجر شود تا موتور یا کندانسور برای تولید سرما، داغ تر شده و حتی به مشکل بر بخورد. در صورتی که نیاز به تعمیر یخچال در کرج دارید بهتر است با کارشناسان ما در تماس باشید. تیم تعمیر چی با سال ها تخصص در این زمینه آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیر یخچال می باشد.

قرار دادن بیش از حد مواد غذایی

جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال با کم کردن حجم مواد غذایی یخچال! حجم مواد غذایی زیاد ممکن است علت داغ شدن بیش از حد موتور یخچال باشد. هوای سرد شده همیشه در یخچال در گردش است. اما آیا به این موضوع فکر کرده اید که پر بودن بیش از حد از گردش سرما جلوگیری می کند؟ در این شرایط موتور مجبور است بیش از حد کار کرده و در نتیجه گرمای بیشتری به دلیل راندمانش تولید کند.

خازن موتور و رله استارت را چک کنید!

برای جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال حتما خازن و رله استارت را چک کنید. موتور یخچال برای روشن و خاموش شدن نیاز به رله استارت دارد و در صورتی که این قطعه مشکل پیدا کند موتور دیگر نمیتواند روشن شود. این باعث افزایش دما می شود. بهتر است برای تعویض این قطعه در یک کارشناس حرفه ای کمک بگیرید. در صورت نیاز به تعمیر یخچال در کرج می توانید با ما در ارتباط باشید. شماه تلفنهای تماس: 02632403891 – 09351456071

عکس رله استارت یخچال

قرار دادن یخچال فریز در محلی نامناسب

دیده شده اکثر افراد محل نامناسبی را برای یخچال خودشان انتخاب می کنند که برای جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال باید به فکر فضای جدید برای یخچالشان باشند! همانطور که می دانید کار اصلی یخچال تولید سرما است. در صورتی که آن را در محلی نا مناسب قرار دهید عملرکردش دچار مشکل خواهد شد. برای مثال یخچال فریزری که در مجاورت گرما و یا نور آفتاب قرار گرفته زمان بیشتری نیاز دارد تا به مد نظر برسد.


بخوانید: نگهداری اصولی یخچال


کمبود گاز داخلی سیکل

اگر خطوط خنک کننده نشتی داشته باشد یا روغن موتور وارد مدار گاز شود، کمپرسور بدون توقف کار می کند که نه تنها هیچ فایده ای در تبرید ندارد، بلکه باعث می شود موتور بیش از حد معمول کار کند و داغ شود. توصیه می کنیم این کار را به یک متخصص در این زمینه بسپارید.

گرفتگی فیلتر مویی یا درایر

علت داغ شدن بیش از حد موتور یخچال نیز می تواند فیلتر باشد. فیلتر خشک کن رطوبت اضافی داخل مدار یا هر گونه آلاینده موجود در مدار گاز را جذب می کند که به مرور زمان می تواند مانع از عبور گاز از این فیلتر شود. ممکن است این مواد اضافی در چرخه باعث آلوده شدن یا گرفتگی لوله مویی شده و باعث فشار به موتور و افزایش دمای آن شود. برای رفع این مشکل و تعمیر یخچال در کرج بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

فرسوده شدن قطعات الکترونیکی

برد سنسور، ترموستات، سنسور ها و… مواردی هستند که به دلایلی مانند عمر یخچال، نوسانات و… ممکن است زمان استراحت موتور را کم کرده و زمانی برای خنک شدن باقی نماند در نتیجه گرمای کندانسور به طور مداوم بیشتر شده و مشکلات جدی به وجود می آورد.

به فکر یخچال جدید باشید😅

با گذشت زمان، از عمر مفید موتور کم می شود، این مورد باعث می شود که آمپر مصرفی بالاتر رفته و در نتیجه گرمای بیشتر نیز تولید شود. حتی مصرف برق نیز بیشتر افزایش پیدا می کند.

یخچال فریزر ساید بای ساید

جمع بندی

در قسمت های بالا برای جلوگیری از داغ شدن موتور یخچال مواردی را عنوان کردیم، همواره توصیه می کنیم که یخچال را به صورت دوره ای بررسی کرده و مطمئن شوید که تمامی موارد به خوبی کار می کنند. در صورتی که تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال میشیم از قسمت نظرات ما رو هم با خبر کنید.