عکسی از نگهداری اصولی یخچال

نگهداری اصولی یخچال

همه ی ما این موضوع را می دانیم که نگهداری اصولی یخچالچه قدر می تواند عمر مفید و بازده آن را افزایش دهد؛ شاید برای شما سوال پیش آید که نکات مهم برای نگهداری اصولی یخچال چه مواردی است؟ چه کار هایی باعث می شود که از عمر یخچال کم شود و حتی به آن آسیب وارد کند؟ در ادامه همراه تیم تعمیرچی باشید تا به بررسی این نکات مهم بپردازیم.

یکی از اساسی ترین و مهم ترین وسایل در آشپزخانه، یخچال می باشد که نگهداری مواد غذایی را به عهده دارد. برای طولانی تر کردن عمر این وسیله ی بسیار مهم باید نکاتی را بدانیم و از آن بیشترین کمک را بگیریم.

نگهداری اصولی یخچال: تمیز کردن یخچال

اولین کاری که باید قبل از گذاشتن غذا در یخچال خود انجام دهید این است که مواد غذایی مانده را از یخچال خالی کرده و محیط آن را به طور کامل تمیز کنید. مواد غذایی که در پشت یخچال شما باقی می‌مانند، فضایی غیر بهداشتی را برای بقیه غذاهای ذخیره شده در داخل یخچال ایجاد می‌کنند. هنگام تمیز کردن یخچال، مطمئن شوید که تمام قفسه ها، درها، کشوها و حتی داخل فریزر را به طور کامل پاک کنید. این به برای جلوگیری از تجمع باکتری ها این کار بسیار مهم است.

برای پاک کردن به بهترین شکل و نگهداری اصولی یخچال، از پارچه ای که از قبل با آبگرم خیس کرده اید، استفاده کنید. از تمیز کننده ها نیز می توانید برای لکه ها و موادی که پاک نمی شوند کمک بگیرید. شما می توانید برای تعمیر یخچال در کرج از تیم تعمیر چی کمک بگیرید.

عکسی از تمیز کردن یخچال با مواد شوینده

درب یخچال را بیش از حد باز و بسته نکنید!

داشتن یک یخچال با عملکرد خوب برای نگهداری مواد غذایی در دمای مطلوب مهم است. برای اطمینان از خنک ماندن یخچال، مطمئن شوید که درب یخچال را تا حد امکان کمتر باز کنید. هر بار فقط از یک بخش کوچک درب استفاده کنید تا هوای سرد در کل محفظه گردش کند. سعی کنید بیش از حد درب را باز نگذارید زیرا سرمای تولید شده فوراً خارج می شود و همین امر باعث می شود به دستگاه فشار بیش از حد وارد شود تا بتواند محیط را دوباره سرد کند.

تمیز کردن کویل های کندانسور سالی 2 بار

درست زمانی که آلودگی به کویل های کندانسور چسبیده است وقت آن است که اقدام به تمیز کردن آن کنید. همواره کارشناسان به این موضوع بسیار تاکید دارند که برای نگهداری اصولی یخچال بهتر است به صورت دوره ای اقدام به تمیز کردن کندانسور کنید، این مطلب را فراموش نکنید که در صورت نا دیده گرفتن ممکن است هزینه های زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

تعویض یا تمیز کردن واشر

یکی از مهم ترین اجزای یخچال واشر آن است که دیده شده این قسمت نادیده گرفته می شود. وظیفه ی این قسمت جلوگیری از هدر هوای سرد و همینطور ورود هوای گرم به داخل یخچال است. توصیه می کنیم که به طور دوره ای با یک پاک کننده اقدام به تمیز کاری کنید. بعد از چند سال استفاده واشر پوسیده شده و کارایی خودش را از دست می دهد. آن زمان است که شما باید به فکر تعویض واشر باشید. به منظور تعمیر یخچال در کرج به طور کاملاً حرفه ای کافیست با ما در تماس باشید:  02632403891 – 09351456071

یخ زدگی

هنگامی که دیدید یخ زدگی از حدی بیشتر شد تمام مواد غذایی را ابتدا از یخچال خارج کنید و سپس ترموستات را را خاموش کنید یا می توانید یخچال را از برق بکشید تا خود به خود یخ ها آب شوند. سپس می توانید در صورت نیاز شروع به تمیز کردن فضای داخلی یخچال کنید. نگهداری اصولی یخچال همین موارد است که شما را از تعمیر کردن یخچال دور می کند.

گرچه آب یخچال تبخیر می شود اما بهتر است برای جلوگیری از بو و رشد باکتری ظرف ها و محفظه ها را بشورید که خوب است از آبگرم و مواد شوینده استفاده کنید. بعد از تمامی این کار می توانید یخچال را به برق بزنید و اجازه دهید دوباره به حالت اولیه یعنی تولید سرما برگردد. فراموش نکنید که برخی از یخچال ها به طور خودکار عمل یخ زدایی را انجام می دهد.

عکسی از یخ زدگی فریزر

غذای داغ را داخل یخچال قرار ندهید!

دیده شده که افراد به گرم بودن غذا توجه نمی کنند و بلافاصله آن را داخل یخچال قرار می دهند. مدتی زمان بدهید که به خوبی غذا سرد شود سپس آن را داخل یخچال بگذارید تا عملرد دستگاه ضعیف نشود.

تمیز کردن و در صورت نیاز تعویض قسمت یخ ساز و تصفیه آب

توصیه ی ما به شما این است نگهداری اصولی یخچال، فیلتر آن را حداقل هر شش ماه یکبار تمیز یا تعویض کنید. توجه به این موضوع باعث می شود تا عملکرد این قسمت ها بهینه تر شود و به مشکل برنخورد. در صورتی که با خرابی های اینگونه مواجه شدید برای تعمیر یخچال در کرج می توانید از تیم ما کمک بگیرید.

نکات کلیدی برای نگهداری اصولی یخچال

  1. برای جلوگیری از آسیب به فریزر در صورت امکان آن را کنار پنجره قرار ندهید تا نور خورشید به آن نتابد.
  2. به منظور ایجاد جریان هوای بهتر در پشت فریزر یک فاصله 20 سانتی متری را در نظر بگیرید..
  3. فراموش نکنید که برای نگهداری اصولی یخچال باید آن را از وسایلی مانند اجاق گاز، بخاری و… دور کنید.
  4. ابتدا دمای هوا را در نظر بگیرید سپس درجه ی یخچال را تنظیم کنید.
  5. سعی کنید تا یخچال را به درستی تراز کنید تا سر و صدایی ایجاد نشود.

عکسی از تعمیر یخچال

علائمی که نشان می دهد یخچال شما نیاز به تعمیر دارد

  • علائمی که نشان می دهد یخچال شما نیاز به تعمیر دارد.
  • سرد نشدن مواد غذایی و نوشیدنی ها به انداره کافی حتی زمانی که دمای آن را تنظیم کرده اید.
  • سر و صدا های مختلف از یخچال به وجود می آید.
  • جمع شدن آب در یخچال
  • خراب شدن و فاسد شدن غذا ها بعد از مدتی
  • بستنی فوراً آب می شود.

جمع بندی

شاید به این مسئله فکر کنید که این موارد بسیار پیش پا افتاده هستند اما دید شده که بسیاری از مصرف کنندگان از این قوانین پیروی نمی کنند و هزینه های زیادی را صرف تعمیر یخچال می کنند. در بالا نگهداری اصولی یخچال و موارد مهم مربوطه را برای شما عزیزان عنوان کردیم. در صورت نیاز به تعمیر یخچال در کرج شما می توانید با یک تماس یا ثبت درخواست اقدام به شرح مشکل خود کنید تا در اسرع وقت تعمیر کاران ما مشکل شما را حل کنند.