معرفی و بررسی قطعات یخچال

معرفی و بررسی قطعات یخچال

همانطور که می دانید یخچال فریز از قطعه های مختلفی تشکیل شده است که قصدر داریم در این مقاله به معرفی و بررسی قطعات یخچال بپردازیم تا در صورت نیاز اگر نیاز به تعمیر یخچال داشتید بتوانید آن را هم انجام دهید، در صورت نیاز به تعمیر یخچال در کرج می توانید از کارشناسان ما نیز کمک بگیرید.

قطعات یخچال فریز هر کدام دارای وظیفه هایی هستند که در صورت معیوب شدن، عملکرد یخچال به هم میریزد. امروزه تنها با لمس یک دکمه می توان به راحتی عملکرد یخچال را تغییر داد و به حالت دلخواه تنظیم کرد. معرفی و بررسی قطعات یخچال به این دلیل است که شما درک کنید هر قسمت به چه منظور طراحی شده است و چه عواملی باعث می شود تا قطعه ها خراب شوند. در این مقاله قصد داریم تجربیات و نکات مهم را در این مورد برای شما عزیزان عنوان کنیم. با ما همراه باشید.

نگاهی به اجزای یخچال

در واقع تمامی یخچال فریز ها قطعه های مشابهی دارند و همینطور عملکرد یکسانی نیز دارند البته برخی از یخچال های جدید قطعاتی دارند که یخچال های قدیمی ندارند. در صورت بروز هرگونه مشکل برای هر قطعه ای، تیم تعمیرچی تعمیر یخچال در کرج را به طور تخصصی انجام می دهد. در ادامه به معرفی و بررسی قطعات یخچال خواهیم پرداخت.

  1. برد الکترونیکی
  2. ترمودیسک
  3. فیوز حرارتی یا ترموفیوز
  4. هیتر المنت
  5. رله استارت
  6. رله اورلود
  7. ترموستات یخچال
  8. فن داخلی
  9. شیر انبساط
  10. تبخیر کننده یا اواپراتور
  11. فیلتر خشک کن
  12. کندانسور
  13. گاز یخچال یا گاز مبرد
  14. کمپرسور یخچال

معرفی و بررسی قطعات یخچال: کمپرسور یخچال

قطعا نام موتور یخچال را شنیده اید، یکی از اصلی ترین و مهم ترین قطعات یخچال فریزر محسوب می شودکه از قطعه های متفاوتی مانند میل لنگ، پیستون، سوپاپ و همینطور موتور آسنکرون تشکیل شده. نام کمپرسور از کلمه فشرده به معنای فشرده کردن و متراکم کردن گرفته شده است. یک قطعه ی سیاه رنگ مکعبی است و در پشت و پایین یخچال فریزر قرار دارد. معمولاً بعد از مدتی نیاز به تعمیر کمپرسور یخچال دارید که می توانید برای تعمیر یخچال در کرج درخواست خودتان را ثبت کنید.

عکسی از معرفی و بررسی قطعات یخچال: کمپرسور یخچال

گاز یخچال

از مبرد ها در سیستم های تبرید استفاده می کنند که معمولاً به شکل سیال هستند که سیستم های سرمایشی با تغییر از گاز به مایع و بالعکس گرما را جذب کرده و باعث ایجاد سرما می شود. گاز های مبرد نوع های مختلفی دارند که هر کدام دارای نقاط ضعف و قوت هستند. برخی از گاز های مبرد به دلیل آسیب به لایه ی اوزون ممنوع شده اند یا حتی برخی از آن ها باعث افزایش مصرف برق می شوند. شماه تلفنهای تماس: 02632403891 – 09351456071

معرفی و بررسی قطعات یخچال: فیلتر خشک کن

همانطور که مشخص است وظیفه فیلتر کردن رطوبت را به عهده دارد. شکل ظاهری اش، استوانه ای بوده و قطعه بسیار مهمی در یخچال فریز محسوب می شود. محل قرار گیری این قطعه معمولاً بعد از کندانسور و قبل لوله مویی است تا از ورود هرگونه رطوبت، روغن و… جلوگیری کند. رطوبت می تواند منجر به یخ زدگی لوله ها و مشکلات دیگر شود و راندمان به شدت کاهش پیدا کند و استهلاک موتور زیاد شود.

کندانسور

اگر به پشت یخچال نگاهی بیندازید لوله های پیچ در پیچی خواهید دید که به آن ها کندانسور می گویند همینطور مدل دیگری از کندانسور وجود دارد که در کمپرسور قرار دارد و به حالت متراکم است. در صورت وجود هرگونه خرابی می توانید خدمات تعمیر یخچال در کرج را از ما بخواهید.

عکس کندانسور یخچال

معرفی و بررسی قطعات یخچال: اواپراتور

این قطعه که ظاهری شبیه به کندانسور یخچال دارد را می توانید در داخل فضای یخچال به راحتی مشاهده کنید که از جنس مس یا آلومینیوم می باشد. خوب است بدانید که این قطعه عملکرد اصلی سیکل گازی را به عهده دارد و کارش جذب گرمای داخلی یخچال فریزر است. این گاز نقطه جوش پایینی دارد که به راحتی می تواند گرما محیط را جذب کند.

شیر انبساط

در این بخش از معرفی و بررسی قطعات یخچال، قصد داریم به بررسی شیر انبساط بپردازیم. لوله مویی یا شیر انبساط همانطور که از نامش پیداست یک لوله بسیار باریک است که جنس آن از مس است. گاز مبرد از کندانسور عبور کرده و با همان فشار و دما وارد لوله شده و با عبور از این لوله با فشار یک پنجم کاهش پیدا کرده و با دمای پایین تر وارد اواپراتور می شود.

عکس شیر انبساط یخچال

فن داخلی

به منظور رساندن سرما به تمام محیط یخچال فریز، برخی یخچال های قدیمی فن هایی دارند که سرما راحت تر پخش شود. جایگاه این قطعه در نزدیکی اواپراتور است که موجب می شود دمای یکنواختی در محیط یخچال به وجود بیاید. نکته قابل توجه این است که سیکل گازی و قطعات مربوط به آن تنها لوازم به کار رفته در یخچال نیست.


مطالب مرتبط: نگهداری اصولی یخچال


ترموستات

یکی از وظایف ترموستات ثابت نگه داشتن دمای یخچال است که به دو دسته الکترونیکی و مکانیکی تقسیم می شود. در صورتی که ترموستات وجود نداشته باشد کمپرسور دائماً کار کرده و دمای داخلی پایین می آید که به مرحله ای می رسد که دیگر نمی توان به دمای مطلوب رسید. پس ترموستات یکی از قطعات اصلی در یخچال است. به همین دلیل است که در مبحث معرفی و بررسی قطعات یخچال، ترموستات نقش بسیار مهمی دارد.

عکس ترموستات یخچال

رله استارت

وظیفه مهم و اساسی این قطعه این است که کمپرسور را با ارسال برق روشن کند. در واقع با ارسال دستوری برای روشن شدن با یک سیگنال به رله استارت کارش را انجام می دهد و همینطور با تامین جریان برق، کمپرسور را روشن می کند. در صورتی که نیاز به تعمیر یخچال در کرج دارید به راحتی با ثبت درخواست می توانید درخواست خودتان را ثبت کرده و در اولین فرصت تعمیر کار در محل حضور یابد.

برد الکترونیکی

مدل های قدیمی یخچال فریزر ها برد الکترونیکی نداشتند و برای ایجاد سرما، سیکل گازی کافی بود. با گذر زمان و پیشرفته شدن یخچال ها و همینطور افزایش کارایی یخچال این قطعه طراحی و در یخچال ها اضافه شدن تا بتواند وظایف قطعه های مختلف را تعیین کند. امروزه بدون وجود این برد سیستم یخچال فریزر مانند: دما، برفک زدایی، نمایشگر با ختلال هایی مواجه می شود.

عکس برد الکترونیکی یخچال

کلام آخر

در مبحث امروز به معرفی و بررسی قطعات یخچال پرداختیم. از آنجایی که این وسیله نقش مهمی در هر خانه ای دارد بهتر است با اجزای آن آشنا شده و بدانید کار هر یک چیست. در صورتی که هر یک از موارد نیاز به تعمیر داشت، می توانید برای تعمیر یخچال در کرج با کارشناسان ما هماهنگ کرده تا در اولین فرصت اقدام به عیب یابی کنند. همینطور در صورت نیاز به مشاوره تلفنی می توانید از خدمات ما نیز استفاده کنید.